تجهیز سازی محیط اطراف با استفاده از وسایل و ابزارهای ایمنی از نکات و الزامات ضروری برای زندگی می‌باشد که همچنین برای آن قوانین و مقرراتی تعیین شده که افراد ملزم به رعایت آن‌ها هستند. به همین منظور تجهیزات و محصولات متنوعی برای این شرایط تهیه شده که متناسب با محیط و نوع کاربری که دارد آن‌ها را به کار می‌گیریم. 
علاوه بر مجهز سازی محیط‌ها برخی مشاغل برای تامین ابزارهای کاری خود نیاز به ابزار و محصولات مخصوصی دارند که بهتر است با بررسی‌های کاملتری نسبت به خرید آن‌ها اقدام کرد. به عنوان مثال به بررسی خرید تجهیزات آتش نشانی در تهران می‌پردازیم و با ویژگی‌ها و انواع آن آشنا می‌شویم. 

خرید تجهیزات آتش نشانی 

همانطور که می‌دانید فعالیت آتش نشانی یک فعالیت امدادی است که برای کمک رسانی به افراد در شرایط مختلف خطرناک و حساس تاسیس شده است. با توجه به اهمیت و نوع کاربری که این نوع فعالیت دارد تجهیزات آن نیز ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد. 
برای خرید تجهیزات آتش نشانی در تهران باید به ایمنی محیطی و همچنین ایمنی فردی افراد توجه کرد و متناسب با نسبت به تهیه آن‌ها اقدام کرد. طراحی و تولید این نوع تجهیزات با توجه به کاربری که دارند بر اساس استاندارد های تعریف شده و نکات ایمنی می‌باشد. 
بیشتر اقدامات در فعالیت‌های آتش نشانی اطفای حریق و نجات افراد می‌باشد که بر این اساس افراد با آتش و حرارت بالا در ارتباط هستند که به طبع جنس و نوع کاربری آن‌ها باید به گونه‌ای باشد که مقاومت خوبی در برابر حرارت و گرمای زیاد داشته باشد. 

انواع تجهیزات آتش نشانی چیست؟

قبل از بررسی انواع تجهیزات آتش نشانی باید به این نکته اشاره کرد که انواع کلی آن‌ها به دو دسته تجهیزات محیطی ایمنی و تجهیزات ایمنی فردی دسته بندی می‌شوند. به این منظور که بسیاری از محیط‌های مختلف برای ایجاد شرایط ایمن باید به این تجهیزات مجهز باشند و همچنین خود ایستگاه‌ها و ماشین‎های آتش نشانی نیز باید از این ابزارها استفاده کنند. 
تجهیزات ایمنی فردی نیز مربوط به وسایل آتش نشانان می‌باشد که باید به صورت اصولی تهیه و استفاده شوند. در ادامه انواع این تجهیزات آتش نشانی را بررسی می‌کنیم.
  • کپسول‌های آتش نشانی
  • جعبه آتش نشانی 
  • اتصالات آتش نشانی 
  • لباس کار ایمنی آتش نشانی 
  • دستکش آتش نشانی 
  • کفش ایمنی 
به کارگیری هر کدام از موارد بالا باید بر اساس نیاز و ویژگی‌هایی تعریف شده لازم است و بهتر است از مدل‌های با کیفیت آن‌ها استفاده کنیم تا به هنگام نیاز کاربری خوبی داشته باشند. 

کپسول آتش نشانی 

برای خرید تجهیزات آتش نشانی در تهران شامل کپسول‌های اطفای حریق می‌باشد که شامل مدل‌های مختلفی می‌شود و با توجه به نوع حریق دسته بندی می‌شود. به کارگیری کپسول های آتش نشانی با توجه به قوانین ایمنی برای هر محیطی ضروری است به این صورت که لازم است آن‌ها را در منازل، ادارات، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز تفریحی و گردشگری، ماشین و حتی ایستگاه‌های آتش نشانی استفاده کرد.
از انواع این کپسول‌ها می‎توان به کپسول آتش نشانی CO2، پودر و گاز و فومی اشاره کرد که هر نوع آن برای نوع مشخصی از حریق کاربرد دارد. 

جعبه آتش نشانی 

این جعبه‌ها شامل تجهیزات آتش نشانی هستند که لازم است در محیط‌های عمومی مختلف نصب شوند تا در صورت نیاز دسترسی به آن‌ها سریع‌تر باشد و از خسارت‌های احتمالی تا حدودی جلوگیری شود. 
معمولا این جعبه های آتش نشانی مجهز به قرقره، شلنگ، کپسول و نازل می‌باشند که کاربری خوبی برای افراد در شرایط مختلف ایجاد می‌کنند. 

اتصالات آتش نشانی

خرید تجهیزات آتش نشانی در تهران شامل موارد و نمونه‌های مختلفی می‌شود که اتصالات آتش نشانی نمونه‌ای از آن‌ها می‌باشد که به اتصالات سریع تجهیزات به یکدیگر کمک می‌کند. 
این نوع شامل نازل، شیرفلکه‌ها و تبدیل‌های آتش نشانی می‌باشد که به شلنگ‌های آتش نشانی متصل می‌شوند به این صورت که نازل‌ها به سر شلنگ متصل می‌شود و نوع آبپاشی را مشخص می‌کند. همچنین تبدیل‌های آتش نشانی به اتصال شلنگ‌های مختلف به یکدیگر کمک می‌کند به این صورت که در سایزهای مختلفی وجود دارند و شلنگ‌هایی که سایزهای یکسانی ندارند را به هم متصل می‌کنند. 
شیرفلکه‌ها نیز معمولا به شبکه اصلی متصل می‌شوند و به قطع و وصل شدن آب کمک می‌کنند. 

لباس کار ایمنی آتش نشانی 

افراد آتش نشان با توجه به اینکه در شرایط حساس و خطرناکی قرار می‌گیرند نیاز به لباس ایمنی مقاومی دارند به این صورت که باید در برابر گرما و حرارت زیاد محافطت خوبی از فرد داشته باشند. خرید تجهیزات آتش نشانی در تهران ملزم به رعایت نکات مورد نظر است که لباس کار آتش نشانی یکی از مهم ترین این تجهیزات است که باید از نمونه با کیفیت آن استفاده شود. 
همچنین برای تشخیص و دید بهتر توسط افراد دیگر بر روی آن‌ها از نوار شبرنگی استفاه شده است. 

دستکش آتش نشانی 

برای محافظت از دست‌ها دستکش‌های مختلفی تولید شده است که هر فردی باید متناسب با نوع فعالیتی که دارد از مدل مناسب آن استفاده کند. استفاده از دستکش آتش نشانی مناسب یک امر ضروری است که می‌توانید برای خرید این نوع تجهیزات آتش نشانی در تهران باید نوع جنس آن را بررسی کرد به این صورت که در برابر حرارت و گرمای زیاد باید دوام خوبی داشته باشد. 

کفش ایمنی 

در محیط‌ها و شرایط حساس علاوه بر آتش سوزی و گرما امکان برخورد با اشیا نوک تیز، سایش، لغزش و ... وجود دارد که کفش ایمنی آتش نشانی باید به گونه‌ای باشد که در برابر این نوع حوادث و شرایط مختلف کارایی مناسبی داشته باشد و محافظت خوبی برای پا ایجاد کند. 
همچنین یک نکته مهم بعد از استفاده از این نوع تجهیزات آتش نشانی است که باید آن‌ها را شست و تمیز کرد به این منظور که آلاینده‌ها و مواد شیمیایی مختلفی بر روی آن‌ها وجود دارد که باید این تجهیزات را از آن‌ها پاک کرد. 

جمع بندی

استفاده از تجهیزات ایمنی شرایط امن و استانداردی برای همه‌ی افراد در محیط‌های مختلف فراهم می‌کند به همین منظور لازم است برای خرید تجهیزات آتش نشانی در تهران نیز از مراکز و سایت‌های معتبر اقدام کنید که به این منظور سایت بازار ترافیک شرایط مناسبی برای خرید انواع تجهیزات را فراهم کرده که همچنین ارسال به سراسر کشور را در دستور کار قرار داده و به راحتی می‌توانید نسبت به خرید محصولات مورد نظر اقدام کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد