حتما تا به حال پیش آمده که در محیط های کاری (به خصوص محیط های صنعتی) که دارید شرایط حساس و خطرناکی ایجاد شود و خدای نکرده باعث زخم و یا آسیب جزئی شده اید و به بدنتان آسیب وارد شده است. حفاظت از امنیت و سلامت افراد از مهم ترین قوانین و اقدامات برای افراد در هر شرایطی می‌باشد که لازم است برای ایجاد و به دست آوردن آن اقدامات مختلفی کرد. تهیه تجهیزات ایمنی مهم ترین کار می‌باشد که شامل محصولات و دسته بندی‌های مختلفی است که کمک بزرگی برای افراد در شرایط مختلف می‌باشد. 
به همین منظور برای خرید و تهیه اصولی آن‌ها استانداردهایی تعریف شده که کار ما را راحت تر می‌کند. یک اقدام مناسب برای این کار خرید عمده دستکش ایمنی است که استفاده از آن ضروری است و ایمنی خوبی ایجاد می‌کند.

خرید دستکش ایمنی 

همواره محافظت از دست‌ها در هر اقدامی اولویت افراد می‌باشد و به این منظور برای هر نوع کاری نمونه مناسبی از دستکش ایمنی تولید شده و به کارگیری آن هوشمندانه است و تا حدودی از آسیب‌ها و خطرات مختلف جلوگیری می‌کند. 
خرید عمده دستکش ایمنی برای کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، صنایع مختلف و محیط‌هایی که افراد زیادی در آن فعالیت می‌کنند یا نیاز به تعداد زیادی از این تجهیز ایمنی دارند بسیار کاربردی است و با قیمت مناسبی نیز می‌توانند آن را تهیه کنند. دستکش ایمنی از مهم ترین تجهیزات ایمنی برای هر کارگر محسوب می‌شود که باید در خرید آن دقت کافی کرد. 
مجهز کردن محیط‌های کاری ملزم به رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات مشخص است که باید بر اساس نیاز و حفظ شرایط ایمن برای افراد نمونه‌های مختلف آن‌ها را تهیه کنیم. 

بررسی انواع دستکش ایمنی 

برای خرید عمده دستکش ایمنی باید انواع مختلف آن را شناسایی کنیم و بر اساس شرایطی که در نظر داریم آن‌ها را به کار ببریم. به این صورت که با توجه به مشاغل مختلفی که وجود دارد نمونه‌های متنوعی از این دستکش‌های ایمنی نیز طراحی و تولید شده که درحالت کلی برای فعالیت های مختلفی چون کارخانه‌ها، صنایع مختلف، تعمیر کاری‌ها، کار با تجهیزات برقی، مواد شیمیایی، روغنی و ... استفاده می‌شوند. 
شناخت نمونه‌های مناسب به خرید بهتر نیز کمک می‌کند که از انواع آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستکش‌های ایمنی سبک 
  • دستکش ایمنی یکبارمصرف
  • دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی 
  • دستکش مقاوم در برابر حرارت و گرما 
  • دستکش ایمنی عایق برق 
  • دستکش مقاوم ضربه 

دستکش ایمنی سبک 

در کل هدف ازاستفاده و خرید عمده دستکش ایمنی ایجاد امنیت و حفظ سلامتی افراد به همراه کاربری راحت است که این نمونه از دستکش‌های ایمنی سبک شرایط مناسب و مشخصی را به هنگام کار ایجاد می‌کنند. 
این نوع دستکش‌های ایمنی معمولا به صورت پنبه‌ای هستند و وزن سبکی دارند که در برابر گرد و غبارهای مختلف، ضربه‌های سطحی، ساییدگی‌ها و در کل خطرهای سطحی و ضعیف کارایی مناسب دارد و برای کار در شرایط حساس که احتمال ضربه‌های سنگین و خطرناک وجود دارد مناسب نیست. 

دستکش یکبارمصرف

بسیاری از فعالیت‌های روزمره و مشاغل نیاز به دستکش محافظ یکبارمصرف دارند که معمولا به صورت نازک هستند به این صورت که از مواد لاتکسی یا نئوپرن، وینیل و نیتریل تولید می‌شوند. 

دستکش مقاوم در برابر مواد شیمیایی

محیط‌های بیمارستانی، آزمایشگاهی، پتروشیمی‌ها، صنایع مختلف نیاز به خرید عمده دستکش ایمنی دارند به این صورت که با مواد و محلول‌های شیمیایی مختلفی در ارتباط هستند و برای محافظت از ایمنی خود باید از نمونه‌های مناسب آن استفاده کرد. 
محلول‌های اسیدی، باز، حلا‌ل‌ها و... خطرات جبران ناپذیری برای سلامتی به وجود می‌آورند که لازم است از دستکش‌های ایمنی مناسب استفاده کنیم. جنس این نوع دستکش‌ها به صورت لاتکس، PVC، نئوپرن می‌باشد که هر کدام برای استفاده در شرایط خاصی استفاده می‌شود. 
ساختار کلی این نوع دستکش ایمنی به صورت ضد آب است که در مواجه با نفوذ مایعات و محلول‌های مختلف بسیار کاربردی است.

دستکش مقاوم در برابر حرارت و گرما 

بسیاری از فعالیت‌ها چون جوشکاری، آتش نشانی، تراشکاری و مشاغل مختلف دیگر با حرارت و گرمای بالا در ارتباط هستند که باید محافظت خوبی از دست‌ها در برابر این حرارت‌ها انجام شود. 
برای خرید عمده دستکش ایمنی باید به جنس آن‌ها نیز توجه کرد که معمولا به صورت نئوپرن یا مواد آلومینیومی هستند که مقاومت خوبی در برابر حرارت و گرمای بالا ایجاد می‌کنند.   
نئوپرن: یک نمونه مناسب برای مقاومت در برابر حرارت این جنس می‌باشد که انعطاف خوبی نیز دارد. 
مواد آلومینیومی: به کارگیری از مواد آلومینیومی نیز فرایند مناسبی در استفاده از تجهیزات ایمنی ایجاد می‌کند که در دماهای بالا بسیار کاربردی است. 

دستکش ایمنی عایق برق

از مهم ترین ویژگی‌ها برای دستکش ایمنی محافظت در برابر جریان‎های الکتریسیته می‌باشد که بر اساس استانداردهای حفاظت فردی تولید می‌شوند. این دستکش‌های عایق برق به صورت استاندارد بر اساس میزان محافظتی که دارند کلاس بندی می‌شوند. 
جنس استفاده شده در این دستکش ها به صورت لاستیک خشک می‌باشد که مقاومت خوبی ایجاد می‌کند. همچنین این نوع فعالیت‌هایی که با برق و سیم‌های مختلف در ارتباط هستند علاوه بر دستکش به کفش ایمنی مناسب نیز دارند تا ایمنی کامل ایجاد شود. ‌

دستکش ایمنی مقاوم ضربه 

خرید عمده دستکش ایمنی ملزم به شناخت مدل‌های مناسب آن می‌باشد که باید در برابر ضربه‌های احتمالی، سقوط اشیا مختلف، برخورد با اشیا نوک تیز و برنده مقاوم باشد. معمولا این دستکش‌ها به صورت چندلایه هستند و از مواد و متریال مقاومی چون چرم در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. 

ویژگی دستکش ایمنی 

بررسی نیازها و شرایط مشخص به انتخاب درست و خرید عمده دستکش ایمنی کمک می‌کند و همچنین بهتر است ویژگی‌های اصولی و ساختار مختلف آن‌ها را شناسایی کنیم. 
از ویژگی‌های کلی این دستکش‌های ایمنی می‌توان به مقاومت بالا، طراحی استاندارد، آستر مناسب و ... اشاره کرد که علاوه بر نکات گفته شده هر کدام نیز ویژگی‌های خود را دارند. 
خرید عمده دستکش ایمنی برای بسیاری از فعالیت‌های کاری امری ضروری است که علاوه بر ایجاد شرایط ایمن از لحاظ قیمتی نیز شرایط خوبی فراهم می‌کند. برای مشاوره و خرید عمده نمونه‌های مختلف تجهیزات ایمنی و دستکش‌های مختلف می‌توانید با مشاورین ما در بازار ترافیک در تماس باشید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد