محافظت از اندام ها و بخش‌های مختلف بدن در انجام فعالیت‌ها و کارهای مختلف از اقدامات ضروری و مورد نیاز می‌باشد که لازم است برای خرید و استفاده آن‌ها بررسی دقیقی انجام شود تا به هنگام استفاده در محیط مورد نظر شرایط استانداردی ایجاد کند. 
صاحبان مشاغل مختلف برای تامین امنیت و سلامتی افراد باید این تجهیزات مناسب را تهیه کنند تا از آسیب‌های مختلف تا حدودی جلوگیری شود. بسیاری از آسیب‌هایی که در کار اتفاق می‌افتد با استفاده از تجهیزات ایمنی تا حد زیادی به کمترین میزان خود می‌رسد. یک اقدام ضروری محافظت از چشم در برابر شرایط و حوادث مختلف می‌باشد که به این منظور عینک ایمنی محافظت خوبی ایجاد می‌کند. خرید عینک ایمنی در تهران مزایای خاص خود را دارد که باید با در نظر گرفتن شرایط مورد نظر اقدام به تهیه آن‌ها کرد. 

اهمیت استفاده از عینک ایمنی 

برای محافظت از چشم در برابر آلودگی‌های مختلف، براده‌ها، برخورد با اشیا تیز، جرقه‌ و ... استفاده از این عینک ایمنی شرایط مناسبی ایجاد می‌کند. خرید عینک ایمنی در تهران بر اساس شرایط و ویژگی‌های مورد نظر انجام می‌شود به همین منظور مدل‌های مختلفی از این عینک‌ها طراحی شده که متناسب با نیاز و شرایط مورد نظر می‌توان آن‌ها را به کار گرفت. 
طراحی و ساخت این عینک‌های ایمنی به صورتی است که پوشش کامل و مناسبی برای افراد ایجاد می‌کند و محافظت استانداردی را فراهم می‌کند. تهیه و تولید این تجهیزات با توجه به استانداردهای تعریف شده PPE انجام می‌شود که بهتر است بر اساس این شرایط اقدام مناسبی انجام شود. 

عینک ایمنی چگونه از ما محافظت می‌کند؟

ساختار و طراحی کلی این عینک‌ها به صورتی است که با استفاده از لنزهای مقاوم و مناسب در برابر آلاینده‌های مختلف مقاومت خوبی دارند. بسیاری از این عینک‌ها از دور چشم و ابروها محافظت می‌کنند و شرایط استانداردی به هنگام کار ایجاد می‌شود. 

بررسی انواع عینک ایمنی 

خرید عینک ایمنی در تهران باید با توجه به  بررسی شرایط و ویژگی‌هایی که در نظر داریم انجام شود. این عینک‌ها در بررسی کلی به دو نوع دسته دار و بدون دسته ( بند دار) دسته بندی می‌شوند که با توجه به نوع محیطی که در نظر داریم از آن‌ها استفاده می‌کنیم. 
برای بررسی کلی شرایط و آشنایی با انواع مختلف این عینک‌ها و خرید نمونه مناسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • عینک ایمنی جوشکاری 
  • عینک ایمنی آزمایشگاهی 
  •  عینک محافظ لیزر 
  • عینک ایمنی اسکی 
  • عینک ایمنی اتوماتیک 
  • عینک ایمنی گاگل 
مشاغل مختلفی از جمله نجاری‌ها، تراشکاری، کار در کارخانه‌ها، لوله کش‌ها، تعمیرکاران مختلف، نصاب‌ها، فعالیت‌های پزشکی و شرایط مختلف دیگر برای ایمنی بیشتر و حفظ سلامتی از عینک ایمنی مناسب استفاده می‌کنند که در ادامه به معرفی انواع آن می‌پردازیم. 

عینک ایمنی جوشکاری 

یک آسیب و درد شایع به هنگام جوشکاری های مختلف مربوط به چشم می‌باشد که با توجه به جرقه‌هایی که دارد چشم را اذیت می‌کند و برای مقابله با آن می‌توان از عینک ایمنی مناسب جوشکاری استفاده کرد که در نوع خود مدل‌های مختلفی دارند و ایمنی حداکثری را ایجاد می‌کنند. 
علاوه بر عینک جشکاری کلاه های ایمنی مناسبی به عنوان کلاه ماسک جوشکاری نیز طراحی شده که به صورت ماسک است و حفاظت کاملی برای صورت ایجاد می‌کند. 
علاوه بر مقاومت در برابر اشعه‌ و جرقه‎های مختلف بدنه‌ی مقاوم و مناسبی نیز دارند که در مواجه با ضربه‌های مختلف نیز کارایی مناسبی ایجاد می‌کند. 

عینک ایمنی آزمایشگاهی 

آلاینده‌های بسیاری در محیط‌های بیمارستانی و آزمایشگاهی وجود دارد که وجود عینک مناسب از ورود این آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند. لنز این نوع به صورت شفاف می‌باشد و تداخلی در دید مناسب ایجاد نمی‌کند. 

عینک محافظ لیزر 

خرید عینک ایمنی در تهران شامل مدل‌های مختلف محافظ لیزر می‌باشد که برای افرادی که در معرض خطر اشعه‌های مختلف هستند کاربرد مناسبی دارد. 

عینک ایمنی اسکی

فعالیت های مختلف کوهستانی مانند کوهنوردی، صخره نوردی و اسکی نیز نیازمند تجهیزات مخصوص خود است به این صورت که این محیط‌ها هوا معمولا سرد و یخبندان است و چشم‌ها نیز اذیت می‌شوند و سوز سرما شرایط حساسی ایجاد می‌کند که بهتر است از عینک ایمنی مناسب استفاده کرد. برای خرید عینک ایمنی در تهران می‌توانید از سایت‌های معتبر اقدام کنید و همچنین باید ویژگی‌های مختلف آن را در نظر بگیرید. 

عینک ایمنی اتوماتیک 

نمونه ی مناسب و هوشمند این عینک‌های ایمنی نیز وجود دارد به این منظور که به صورت خودکار عمل می‌کنند. این نوع از عینک‌ها در مواجه با جرقه‌ و اشعه‌های مختلف به صورت اتوماتیک به حالت محافظتی تبدیل می‌شوند و محافظت کاملی ایجاد می‌کنند. 
در حالت عادی دید کافی و مشخصی را ایجاد می‌کند و در برابر اشعه‌ها و جرقه‌های مختلفی چون جوشکاری، لیزرها، اشعه های فرابنفش و ... به صورت تیره و محافظ می‌شود که کاربری راحت و مناسبی ایجاد می‌کند که کار با آن‌ها بسیار راحت است. 

عینک ایمنی گاگل 

همانطور که در مطالب بالا بیان کردیم یک نوع دیگر این عینک‌ها برای خرید در تهران مدل بدون دسته آن می‌باشد که به صورت کامل دور چشم را می‌پوشاند و با بند بر روی سر قرار می‌گیرد. 

جنس عینک‌های ایمنی 

با توجه به مدل‌های مختلفی که این عینک‌های ایمنی دارند جنس‌های مختلفی نیز در تهیه آن‌ها استفاده می‌شود که می‌توان به موار زیر اشاره کرد:
  • جنس پلی اورتان 
  • پلی کربنات 
  • آکریلیک 
  • اپتیکال 
عینک پلی اورتان در برابر ضربه‌های مختلف و سنگین کارایی و مقاومت خوبی دارند که یک نمونه مناسب برای تولید عینک‌های ایمنی می‌باشد. 
جنس پلی کربنات به جهت مواجه با اشعه‌های فرابنفش کاربری خوبی دارند همچنین وزن آن ها سبک است که در هنگام استفاده کمک بزرگی محسوب می‌شود. 
برای کار در محیط‌هایی که با مواد و محلول‌های شیمیایی سر و کار داریم استفاده از عینک‌های ایمنی با جنس آکلریلیک گزینه خوبی می‌باشد که البته یک عیب آن وضوح نامناسب آن می‌باشد. 
عینک‌های اپتیکال از لحاظ وضوح نمونه مناسبی دارند در مقابل وزن آن‌ها سنگین است و مقامت بسیار مناسبی ندارند. 

جمع بندی 

خرید عینک ایمنی در تهران ملزم به بررسی نکات مختلف و ویژگی‌های مورد نظر است به همین منظور برای هر اقدام و فعالیتی نمونه مناسبی تهیه شده است که به راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. سایت بازار ترافیک شرایط راحتی برای خرید عینک ایمنی و انواع تجهیزات ایمنی فراهم کرده است.  

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد