انچام فعالیت‌های شغلی و کار در شرایط مختلف نیاز به ابزار و وسایل مخصوص به خود دارد. رفتن به سر کار و انجام فعالیت‌های مختلف در آن نیازمند تجهیزات ایمنی و فنی است که شامل دسته‌ بندی‌های مختلفی می‌شود و بر اساس نیاز و شرایط مورد نظر آن‌ها را به کار می‌گیریم. ایجاد شرایط ایمن مستلزم رعایت نکات ایمنی است که این نکات با توجه به قوانین و شرایطی که در نظر می‌گیریم ایجاد می‌شود. 
یک نکته مهم در کار استفاده از لباس مناسب است که از جنبه‌های مختلفی بررسی می‌شود به این صورت که هم از لحاظ حفظ ایمنی و سلامت افراد و هم یکدست شدن محیط و پوشش متعارف بررسی می‌شود. برای خرید لباس کار در تهران باید شرایط و ویژگی‌های مورد نظر را بررسی کنید تا شرایط استاندارد و راحتی را برای خود فراهم کنید. 

تعریف کلی برای لباس کار 

در صنایع مختلف و مکان‌های کاری احتمال وقوع حوادث مختلف و حساسی وجود دارد که اگر پوشش مناسب و استانداردی داشته باشیم این وقایع و آسیب‌ها تا حدودی کاهش می‌یابد. یک نکته مهم در تهیه این نوع لباس‌های ایمنی خرید از مکان و شرایط معتبر است که باید برای خرید لباس کار در تهران المان‌ها و شرایط مختلفی را باید در نظر گرفت تا ایمنی مناسبی ایجاد شود.
در برخی موارد استفاده از این لباس‌های کار تا حدی مرسوم شده است که ما گاها با لباسی که افراد به تن دارند می‌توانیم حوزه شغلی آن‌ها را حدس بزنیم. 
از عوامل و شرایطی که در محیط کار به ما آسیب می‌زنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • مواد و محلول‌های شیمیایی 
  • آلاینده‌های متنوع 
  • حرارت و گرمای بالا 
  • برخورد با اشیا نوک تیز و برنده 
  • مواد روغنی و نفتی 
به هنگام خرید لباس کار در تهران باید به منظور و هدفی که از خرید آن تجهیز داریم اهمیت بدهیم تا به هنگام کار شرایط راحتی داشته باشیم. 

انواع لباس کار چیست؟

مشاغل مختلف نیاز به تجهیزات مختلف و مخصوصی دارند که تولید کنندگان لباس کار با در نظر گرفتن شرایط کاری اقدام به طراحی و تولید مدل‌های مناسب و با کیفیتی از این محصولات کرده‌اند. انتخاب این لباس‌ها از لحاظ نوع کاری، شکل و ظاهری که دارند انجام می‌شود به همین منظور باید ویژگی‌ها و اهداف مشخصی برای خرید لباس کار در نظر گرفت. 
برای این کار باید با انواع آن آشنا باشیم تا تصمیم بهتری بگیریم انواع آن شامل موارد زیر می‌باشد:
  • لباس کار جوشکاری 
  • لباس کار مهندسی 
  • رپوش کار 
  • جلیقه‌های ایمنی 
  • لباس کار نظامی 
  • لباس کار آتش نشانی 
علاوه بر این نوع از تجهیزات ابزارهای دیگری نیز وجود دارد که کفش ایمنی، دستکش و عینک از نمونه‌های مهم آن هستند. 

لباس کار جوشکاری 

برای محاظت در برابر جرقه‌ها و اتصالات جوشکاری استفاده از لباس کار مخصوص اقدامی هوشمندانه است به این منظور که برخورد این جرقه‌ها ممکن است باعث سوراخ شدن و سوختن لباس شود و حتی وارد بخش‌هایی از بدن شود که پوشش مناسب این شرایط را حدالامکان ایمن می‌کند. علاوه بر لباس، عینک ایمنی نیز از الزامات استفاده در این شرایط می‌باشد که باید نمونه مناسب آن را تهیه کرد. 

لباس کار مهندسی

فعالیت‌های مختلف ساختمانی، کار در کارخانه‌های مختلف، صنایع خودروسازی و ... از این نوع لباس کار استفاده می‌کنند. در حالت کلی برای خرید لباس کار در تهران باید به طرح و نوعی که مدنظر داریم توجه کرد. 
بیشتر این لباس‌ کارها به صورت دو تکه کاپشن و شلوار هستند که به نوعی حالت رسمی دارند و همچنین از ویژگی‌های ظاهری آن می‌توان به جیب‌های متعدد و طراحی استاندارد آن اشاره کرد. 

رپوش کار 

پزشک‌ها و افراد در آزمایشگاه‌ها همانطور که می‌دانید نیاز به لباس کار مخصوص دارند به این منظور که طراحی کلی و شکل ظاهری آن‌ها به صورت یک رپوش ساده سفید رنگ است که در برابر شرایطی که در این محیط‌ها وجود دارد محافظت مناسبی ایجاد می‌کند. 
یک نوع دیگر این لباس‌ها در محیط‌های بیمارستانی لباس‌های یکبار مصرف هستند که به هنگام مراجعه به بخش‌های مختلف آن را به تن می‌کنند و پس از استفاده به جهت آلودگی‌ها و باکتری‌های مختلف دور انداخته می‌شوند. 

جلیقه‌های ایمنی 

بسیاری از فعالیت‌های راهداری، ساختمانی، عملیاتی، کار در معدن، فعالیت‌های آتش نشانی و... با پوشش جلیقه ایمنی انجام می‌شود. یک ویژگی که این نوع لباس‌های کار دارند طراحی ظاهری با استفاده از نوار شبرنگی است که به منظور ایجاد دید مناسب و تشخیص نوع کار توسط دیگر افراد است که کاربری مناسبی ایجاد می‌کنند. خرید لباس کار در تهران اگر با بررسی کاملی انجام شود ایمنی مناسبی برای افراد در محیط کار ایجاد می‌کند. 

لباس کار نظامی

این نوع از مشاغل لباس کار مخصوص دارند و بر اساس بخش‌های مختلفی که دارند نوع آن نیز تغییر می‌کند به این صورت که افراد سرباز، پلیس ناجا، راهور، نیروی دریایی، هوایی، کاپیتان‌ها و... فرم خاصی دارند که از نوعی که دارند می‌توان بخش شغلی‌شان را تشخیص داد. 

لباس کار آتش نشانی 

این نوع لباس کار نیاز به حالت نسوز و مقاوم در برابر گرما دارد که باید ایمنی مناسبی ایجاد کند. این نوع لباس کارها به صورتی تولید می‌شوند که باعث تعریق افراد نشوند و در برابر ضربه‌ها و اشیا نوک تیز کارایی مناسبی دارد. 

تولید لباس کار در تهران 

تولیدی‌های مختلفی در تهران وجود دارد که متناسب با نوع کاری و شرایط مختلف شغلی به طراحی و تولید نمونه‌های با کیفیت می‌پردازند. تولید این تجهیزات ایمنی باید با در نظر گرفتن جنس، نوع محیط، شرایط استفاده و موارد متنوع دیگر انجام شود. 
برای خرید لباس کار در تهران باید به نکات تجهیزات ایمنی فردی (PPE) توجه کرد به این منظور که جنس آن‌ها، شکل ظاهری، طراحی استاندارد، نحوه شست و شو و... را بررسی کرد. 

جمع بندی 

با توجه به مطالب گفته شده در بالا امیدواریم که بتوانید تصمیم درستی برای استفاده از تجهیزات ایمنی و لباس کار بگیرید. برای خرید لباس کار در تهران می‌توانید از سایت بازار ترافیک اقدام کنید مجموعه ما تجهیزات مختلف ایمنی را با بهترین کیفیت‌ها و مناسب ترین قیمت‌ها فراهم کرده است و علاوه بر تهران به سراسر کشور نیز ارسال داریم.  
 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد