جان افراد از مهم ترین دارایی ها و ارزش‌هایی است که برای هر انسانی مهم است و تا به الان بشر اقدامات مختلفی برای ایجاد شرایط استاندارد و ایمنی انجام داده که مربوط به ایجاد محصولات و ابزارهای ایمنی و همچنین تجهیز محیط‌ها به ابزارهای مختلف می‌باشد. 
این ابزارها بخش مهمی از ایمنی فردی را تشکیل می‎دهند که کارخانه‌های تولید کننده آن‌ها با در نظر گرفتن حالت کلی سیستم بدن افراد و چگونگی کارایی آن‌ها دست به طراحی و تولید نمونه‌های مختلفی زده‌اند که ایمنی و امنیت لازم را برای افراد در شرایط مختلف ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال کلاه‌ ایمنی یک تجهیز ضروری و مناسبی است که باید برای سلامت فردی به کار گرفته شود. خرید عمده کلاه ایمنی برای صاحبان مشاغل مختلف امری مناسب و کمک کننده است. 

خرید کلاه ایمنی 

در ابتدا باید به بررسی تعریف کلاه ایمنی بپردازیم و درک مناسبی از شرایط و محیط مورد استفاده آن داشته باشیم به این منظور که از کلاه‌های ایمنی علاوه بر محیط‌های کاری برای انجام هر نوع فعالیت خطرناک و حساس دیگری نیز می‌توان استفاده کرد. درصد بالایی از آسیب‌ها و حوادث مختلف به ضربه‌های مختلف به سر مربوط می‌باشد که با رعایت نکات ایمنی می‌توان تا حدودی از آسیب‌ها و خسارت‌های سنگین جلوگیری کرد. 
بسیاری از محیط‌ها و شرایط می‎توانند به صورت عمده این کلاه‌های ایمنی را خریداری کنند تا ایمنی لازم را برای خود و افراد دیگر ایجاد کنند. 

انواع کلاه ایمنی چیست؟

با در نظر گرفتن محیط‌های کاری مختلف شرایط و بسترهای متنوع دیگری نیز وجود دارد که ملزم به رعایت کردن نکات ایمنی و به کارگیری این کلاه‌ها هستند. بسیاری از افراد در شرایط خطرناک و حساس از این تجهیزات ایمنی استفاده نمی‌کنند که به طبع باعث ایجاد شرایط نا ایمن و وقوع حوادث مختلف می‌شوند. 
بهتر است افراد در مکان‌ها و فعالیت‌های مختلف استفاده از این تجهیزات را جدی بگیرند به این صورت می‌توانند برای خرید عمده کلاه ایمنی اقدام کنند. از انواع این کلاه ایمنی می‌توان موارد زیر را در نظر گرفت:
  • کلاه ایمنی کار 
  • کلاه ایمنی موتورسواری 
  • کلاه اسب سواری
  • کلاه ایمنی کوهنوردی
همچنین در حالت کلی برخی از این کلاه‌های ایمنی پوشش کاملی از سر دارند و برخی دیگر نیز به صورت نیمه از سر محافظت می‌کنند که انتخاب نمونه مناسب آن بسته به شرایط و محیط مورد نظر دارد. 

کلاه ایمنی کار 

برخی فعالیت‌های کاری بسیار حساس و خطرناک هستند که نیاز به استفاده از تجهیزات کابردی داریم تا ایمنی مناسبی ایجاد شود. خود این کلاه‌های ایمنی به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند به این صورت که هر نوع کاری نیاز به کلاه ایمنی مخصوص خود دارد به عنوان مثال می‌توان به کلاه آتش نشانی، کلاه جوشکاری، کلاه مهندسی و... اشاره کرد. 
خرید عمده کلاه ایمنی در این شرایط اهمیت بالایی پیدا می‌کند به این صورت که با توجه به تعداد بالای افراد در این محیط‌های کاری خرید عمده کاربری خوبی ایجاد می‌کند. 
کلاه آتش نشانی: این نوع کلاه ایمنی به صورت کامل سر را پوشش می‌دهد و تولید آن به صورتی است که در برابر حرارت و دمای زیاد مقاومت خوبی ایجاد می‌کند. علاوه بر آن جنس آن‌ها به گونه‌ای است که در برابر ضربه‌های مختلف کارایی خوبی دارند همچنین بسیاری از آن‌ها شیلد محافظی دارند که در برابر حرارت، آلاینده‌ها، براده‌های مختلف از صورت افراد نیز محافظت می‌کنند. 
کلاه جوشکاری: این نوع کلاه در واقع بیشتر به صورت کلاه ماسک است به این منظور که در برابر جرقه‌های جوشکاری محافظت خوبی ایجاد کند. طراحی آن به صورتی است که قسمت از آن بر روی سر قرار می‌گیرند و شیلد به آن متصل است. 
کلاه مهندسی: رایج ترین نوع کلاه ایمنی این نوع دسته می‌باشد که برای فعالیت‌های ساختمانی، کار در معدن، کارخانه‌ها، صنایع مختلف، تراشکاری و ... به کار گرفته می‌شوند. جنس کلاه ایمنی معمولا از مواد پلی کربنات، فایبرگلاس، کربن و کامپوزیت می‌باشد و هدف آن‌ها ایجاد محصول ایمن، استاندارد و مقاوم برای افراد می‌باشد. 
این کلاه‌های ایمنی بر اساس تائیدیه های جهانی ساخته می‌شوند که مدل‌های مختلفی دارند. یک نکته در رابطه با استفاده و خرید عمده کلاه ایمنی مطرح می‌شود که این کلاه‌های مهندسی رنگ‌های مختلفی دارند که هر کدام مربوط به طیف خاصی از فعالیت است. 
به عنوان مثال رنگ سفید برای مهندسان و مدیران
رنگ زرد؛ کارگران 
رنگ نارنجی؛ کارگران ساختمانی 
رنگ سبز؛ بازرسان و مهندسان ایمنی 

کلاه ایمنی موتور سواری

این فعالیت در کل شرایط حساس و آسیب زایی را ایجاد می‌کند که باید پوشش مناسبی برای آن در نظر گرفت که استفاده از کلاه ایمنی موتورسواری ضروری است. 
این دسته بندی نیز شامل نمونه‌های مختلفی از کلاه‌ها می‌شود که به صورت تمام صورت، چهره باز و نیم کلاه استفاده می‌شوند. کلاه موتورسواری تمام صورت پوشش بسیار کاملی از سر و صورت را ایجاد می‌کند و کارایی بسیار مقاومی دارد و قسمت جلوی چشم آن به صورت بالابر است. بهترین نوع کلاه موتورسواری این نوع است که ایمنی کاملی را برای ما فراهم می‌کند.
کلاه ایمنی چهره باز فقط از پشت سر و گوش‌ها محافظت می‌کند و قسمت صورت آن باز است که در شرایط آب و هوایی گرم بسیار مناسب است. 
به کلاه‌های موتورسواری کلاه کاسکت نیز می‌گویند. یک نمونه دیگر به صورت نیم کلاه است که فقط بر روی سر قرار می‌گیرد و بیشتر برای دوچرخه سواری و اسکیت به کار می‌رود. 

کلاه اسب سواری 

سوارکاری نیز یک فعالیت به نسبت خطرناکی است که نیاز به تجهیزات خود دارد کلاه ایمنی اسب سواری استایل خاص خود را دارد که با توجه به اتصالاتی در زیر چانه متصل می‌شود و همچنین یک سایه بان مناسبی دارد.  

کلاه ایمنی کوهنوردی 

فعالیت کوهنوردی مربوط به اقدامات مربوط به ارتفاعات می‌باشد که نیاز به ابزارهای خود دارد. این نوع کلاه به صورت کلی وزن سبکی دارد و طراحی آن به صورت منافذ باز است که باعث ایجاد جریان هوای مناسب می‌شود. 
معمولا مجهز به چانه بند می‌باشد که به صورت اتصالی می‌توان استفاده کرد و در صورت سقوط و برخوردهای احتمالی کاربری مناسبی ایجاد می‌کند. 

جمع بندی 

ایجاد شرایط ایمن از الزامات فعالیت‌های مختلف است که برای خرید عمده کلاه ایمنی و در حالت کلی تجهیزات ایمنی بهتر است بررسی‌های دقیقی انجام دهید و برای مجهز کردن محیط و افراد خود قدم خوبی بردارید. 
  

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد