اگر به دنبال خرید تجهیزات ایمنی برای محیط کاری خود هستید لازم است با بهترین مدل‌های آن آشنا باشید تا انتخاب بهتری داشته باشید و شرایط راحت و ایمنی را برای خود و همکارانتان ایجاد کنید. این نوع از تجهیزات کار شامل تجهیزات ایمنی فردی و تجهیزات محیطی می‌شود که خرید هر کدام ایمنی لازم را برای سلامتی افراد فراهم می‌کند. 
ممکن است در محیط‌های کاری مختلف شرایط حساس و خطرناکی رخ دهد که لازم است برای جلوگیری از این شرایط و ضرر به اندام‌های مختلف از تجهیزات ایمنی با کیفیت و استاندارد استفاده شود. 
یک نمونه بسیار ضروی برای حفظ سلامتی افراد استفاده از دستکش ایمنی حساب شده است و با کیفیت است که متناسب با انواع فعالیت‌های مختلف طراحی شده است پس به بررسی بهترین مدل های دستکش کار می‌پردازیم تا خرید خوبی داشته باشید. 

چرا از دستکش کار استفاده می‌کنیم؟

سالانه شاهد آمار بزرگی از حوادث و اتفاق‌های ناگوار در محیط کاری هستیم که بسیاری از آن‌ها در جهت رعایت نکردن نکات ایمنی اتفاق افتاده‌اند. استفاده از دستکش کار در بین این تجهیزات اهمیت بالاتری دارد به این منظور که عمده فعالیت‌های ما با دستانمان انجام می‌گیرد و در همین جهت بسیاری از حوادث نیز مربوط به دست است. 
حال با معرفی بهترین مدل های دستکش کار شرایط را برای انجام کار و فعالیت‌های مختلف راحت تر می‌کنیم که در نتیجه به حفظ سلامتی افراد نیز منجر می‌شود. 
علاوه بر حفظ سلامتی برای افراد پوشیدن دستکش کار چنگش بهتری را ایجاد می‌کند که بسیار کمک دهنده است. 

بررسی انواع دستکش کار 

با توجه به قوانین کار و استانداردهای تعریف شده افراد ملزم به رعایت نکات ایمنی هستند و به همین منظور برای انجام هر کاری محصول مشخصی در نظر گرفته شده و باید متناسب با شرایط خود اقدام به خرید تجهیز ایمنی کنید. 
از مدل‌های دستکش کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • دستکش کار جوشکاری 
  • دستکش کار ضد اسید 
  • دستکش کار آتش نشانی 
  • دستکش کار ضد برش
برای راحتی افراد و همچنین عمل به قوانین تایید شده لازم است برای هر کار از محصول و نمونه مخصوص خود استفاده کنیم. حال هر نوع این دسته بندی‌ها مدل ‌های مختلفی دارند که انتخاب بهترین مدل های دستکش کار باید با بررسی شرایط محیطی و راحتی افراد انجام شود. 

دستکش کار جوشکاری 

افرادی که حیطه فعالیت‌ آن‌ها در محیط های کارگاهی و صنایع مختلف است استفاده از این نوع دستکش‌ها برای آن‌ها اهمیت بالایی دارد که دستکش کار جوشکاری یک نمونه استاندارد آن می‌باشد. به هنگام انجام این فعالیت احتمال پرتاپ جرقه وجود دارد و از آن جایی که حالت داغی دارند باعث سوختگی دست می‌شوند. 
همچنین ممکن است اجسام داغ در محیط اطراف باشد که برای برداشتن آن‌ها باید از دستکش کار استفاده کنیم. یکی از بهترین مدل های دستکش کار برای فعالیت جوشکاری مدل‌های چرمی است که معمولا حالت چندلایه دارد و محافظ خوبی محسوب می‌شود. اگر به ایمنی و سلامت خود در فعالیت جوشکاری اهمیت می‌دهید استفاده از عینک ایمنی جوشکاری را نیز باید در دستور کار خودتان قرار دهید. 

دستکش کار ضد اسید

اسید و محلول های شیمیایی در صورت برخورد با پوست شرایط نامناسبی را ایجاد می‌کنند که منجر به سوختگی، سوزش و زخم می‌شود که استفاده از دستکش کار ضد اسید ایمنی خوبی را فراهم می‌کند. 
جنس دستکش کار ضد اسید به صورت لایه پلاستیکی است که معمولا جنس لاتکس را ندارد و در برابر مواد نفتی، محلول های آزمایشگاهی، پتروشیمی، روغن، حلال های صنعتی، فعالیت‌های بیمارستانی و ... کاربری مناسبی ایجاد می‌کند. 
قسمت داخلی این نوع از دستکش کار معمولا به صورت پنبه است که راحتی مناسبی را برای افراد فراهم می‌کند. 

دستکش کار آتش نشانی

برخورد با گرما و حرارت در فعالیت آتش نشانی حالت طبیعی است که برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی باید بهترین مدل آن را تهیه کرد. 
با این تفاسیر علاوه بر مواجه با گرما و حرارت آتش نشانان درعملیات‌های آواربردی، کار در محیط های برفی و یخبندان، انجام امور مربوط برقی نیز فعالیت می‌کنند که طراحی دستکش باید به صورتی باشد که همه‌ی این موارد را پوشش دهد. 
جنس به کار رفته در این نوع دستکش کار آتش نشانی اهمیت بالایی دارد به این صورت که معمولا از جنس مصنوعی کولار یا نومکس می‌باشد که ایمنی خوبی برای دست‌ها ایجاد می‌کن همچنین وزن سبک تری نسبت به دستکش‌های چرمی دارد. 

دستکش کار ضد برش

در بسیاری از فعالیت‌های ساختمانی، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و انجام امور سخت ابزارهای تیز، برنده و سنگین وزن وجود دارد که هر لحظه احتمال برخورد با آن‌ها وجود دارد که دستکش کار ضد برش اینجا به کمک ما می‌آیند. 
بررسی بهترین مدل های دستکش کار به ما اطلاعات صحیحی برای خرید مناسب تجهیزات می‌دهد و همچنین فرایند خرید را راحت تر می‌کند. 
جنس این نوع دستکش کار ضد برش معمولا به صورت لاستیکی است که مقاومت خوبی در برابر برش‌های احتمالی دارد. 

ویژگی بهترین مدل های دستکش کار 

حال که با انواع دستکش‌های ایمنی آشنا شدید لازم است به بررسی ویژگی‌های آن‌ها نیز بپردازیم و با اصل ساختار یک دستکش کار استاندارد آشنا باشیم. 
موارد مختلف برای ویژگی بهترین دستکش کار شامل نکات زیر می‌شود:
  • جنس مقاوم و محکم 
  • کاربری نرم و راحت 
  • آستر داخلی با کیفیت 
  • مقاومت در برابر حرارت و گرما 
  • عایق برق و آب 
شما باید برای خرید دستکش کار شرایط محیط کار و اندام خود را در نظر بگیرید و سپس نسبت به خرید مناسب اقدام کنید. هر نوع از ویژگی‌های بیان شده مربوط به یک نوع فعالیت است و ممکن است برای انجام کار دیگر کاربری خوبی نداشته باشد که باید همه‌ی این موارد در نظر گرفته شود. 

قیمت بهترین مدل های دستکش کار 

به طبع اگر از متریال و مواد با کیفیتی در تولید و طراحی دستکش کار استفاده شود ممکن است قیمت آن نیز بالا باشد که در نتیجه از محصول خوبی استفاده می‌کنیم. همچنین نمونه‌های متنوعی از این دستکش‌های کار در سایت بازار ترافیک موجود می‌باشد و با قیمت‌های مناسبی عرضه می‌شود. 
برای خرید این نوع از تجهیزات ایمنی می‌توانید به راحتی از سایت اقدام کنید و در زمان مناسب تحویل بگیرید.  

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد