در ترددهای روزانه که در سطوح مختلف شهری و عمومی داریم شرایط به گونه‌ای است که با توجه به وجود تجهیزات و ابزارهای مختلف می‌توان حرکت کرد. در کل عبور و مرور استاندارد و امن با استفاده از این تجهیزاتی که در نظر گرفته شده به خوبی انجام می‌شود به این صورت که عبور ماشین‌ها و افراد پیاده بر اساس قوانین و مقرراتی که توسط ارگان‌ها تعیین شده انجام می‌گیرد.

به صورت کلی این تجهیزات که برای برقراری نظم و کنترل تردد بهتر و ایمن تر در سطح شهر استفاده می‌شوند به صورت تجهیزات ترافیکی است که یک نمونه مهم و پر استفاده آن موانع ترافیکی می‌باشد و در متوجه می‌شویم که استفاده از موانع ترافیکی چه اهمیتی دارد؟

موانع ترافیکی چیست؟

حتما هنگامی که در سطح شهر و پارکینگ‌ها تردد می‌کنید به موانع مخروطی، استوانه‌ای و بشکه‌های ترافیکی توجه کرده اید که استفاده از آن‌ها یکی از ارکان اصلی برای تجهیز چهارراه‌ها و خیابان‌های شهری است.

در کل به کارگیری این تجهیزات به منظور نظم دهی و ایجاد محیطی امن و مشخص انجام می‌شود که به صورت اصولی برای هر نوع محیط، محدوده، مکان و زمان مربوطه استفاده می‌شوند.

همانطور که از نام آن‌ها پیدا است هدف از به کارگیری موانع ترافیکی جلوگیری از عبور و مرورهای ممنوعه در مکان یا زمان خاص، جهت دهی به افراد با تعبیه اصولی، ایجاد علائم هشدار برای اشخاص و در کل کنترل مدیریت و نظم شهری که تاثیر بسیاری دارد.

همچنین برای جلوگیری از تصادفات و برخوردهای مختلف در محدوده‌های مختلف جاده‌ای و بزرگراهی نصب می‌شوند که از اصول ایمنی کردن شرایط می‌باشد.

انواع موانع ترافیکی شامل چه مواردی می‌شود؟

همانطور که می‌دانید برای بازدهی بیشتر و بهتر نمونه‌های متنوعی از این تجهیزات طراحی و تولید شده که از هر کدام در محیط مورد نظر استفاده می‌کنیم. در بررسی انواع موانع ترافیکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استوانه ترافیکی
  • نیوجرسی ترافیکی
  • بشکه ترافیکی
  • مخروط های ترافیکی

برای ایجاد دسترسی و شرایط بهتر هر کدام از این مانع‌ها کاربری خود را دارند که باید برای نظم بیشتر از نمونه درست آن استفاده کرد.

استوانه ترافیکی

این نوع یک مانع ترافیکی بسیار پر استفاده می‌باشد به این منظور که بسیاری از مغازه دارها، پارکینگ‌های عمومی، بزرگراه‌ها، چهارراه، خیابان شهری و... از این نوع استفاده می‌کنند.

حال هر کدام از این مکان‌ها برای ایجاد نظم در محدوده خود و همچنین کنترل رفت و آمدها از این مانع استفاده می‌کنند. یکی از مزایای استفاده از این مانع قابلیت متحرک بودن آن است به این صورت که در صورت دلخواه می‌توان آن را بر روی زمین نصب کرد یا به صورت متحرک جا به جا کرد.

نیوجرسی ترافیکی

شاید تا به حال به کنار جاده‌ها و بزرگراه‌ها نگاه کرده باشید که برای محافظت از وسایل نقلیه و جلوگیری از سقوط یا برخوردهای احتمالی از این نیوجرسی ترافیکی استفاده می‌شود که در صورت انحراف از مسیر و یا لغزش‌های جاده‌ای این نوع از موانع ترافیکی به کمک ما می‌آیند.

درکل استفاده از این نیوجرسی ترافیکی به منظور جلوگیری از دسترسی به محیط‌های مختلف است به این منظور که برای سد معبر کردن و یا پلمپ بعضی مکان‌ها نیز از این مانع استفاده می‌کنند.

در حالت کلی نیوجرسی ترافیکی به دو صورت پلاستیکی و بتنی تولید می‌شود که با توجه به نیاز و محیط مورد نظر از نمونه مناسب آن استفاده می‌کنیم. یکی دیگر از موارد استفاده این موانع ترافیکی به جهت تقسیم بندی و ایجاد مسیرهای رفت و آمد مناسب برای افراد است.

این نیوجرسی‌های ترافیکی در سایزها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند که با توجه به محیط و شرایط مورد نظر آن را به کار می‌گیریم.

بشکه ترافیکی

بشکه ها در واقع قالب‌های پلاستیکی هستند که بیشتر در بزرگراه‌ها و جاده‌ها کاربرد دارند که معمولا برای جهت دهی به ماشین‌ها کاربری خوبی دارند. یک نکته برای استفاده از این موانع ترافیکی استفاده از شبرنگ‌ها برای ایجاد دید بهتر در ساعات مختلف شبانه روز می‌باشد که در رنگ‌های مختلف وجود دارد.

رنگ کلی بدنه مانع‌ها به رنگ زرد و نارنجی است که در حالت کلی به منظور هشدار می‌باشد.

مخروط‌ های ترافیکی

مخروط ها نیز مانند دیگر موانع عمل می‌کنند و به این صورت که طراحی ظاهری مخروطی شکل دارند که می‌توان به صورت ثابت و متحرک از آن استفاده کرد.

بررسی ویژگی انواع موانع ترافیکی

تجهیز محیط اطراف و بخش‌های عمومی مربوط به سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف می‌شود که برای خرید این نوع تجهیزات ترافیکی بهتر است از ویژگی‌ها و شرایط موردنظر اطلاعات کافی داشت باشیم تا به هنگام خرید به صورت مناسب عمل کنیم.

جنس این نوع محصولات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به می‌توان به دو دسته بندی بتنی و پلاستیکی اشاره کرد که بر حسب نیاز آن‌ها استفاده می‌شوند.

موانع ترافیکی بتنی: همانطور که می‌دانید یکی از اهداف استفاده از تجهیزات و موانع ترافیکی حفظ سلامتی افراد و بحث ایجاد ایمنی است که با وجود بسیاری از تجهیزات می‌توان این امر را تحقق بخشید.

به همین منظور با توجه به محکم بودن نوع بتنی در کنار جاده‌ها، بزرگراه‌ها، برخی معابر شهری و ... از موانع و تجهیزات بتنی استفاده می‌کنند.

موانع پلاستیکی: در بیشتر معابر و خیابان‌های شهری از نمونه‌های پلاستیکی این تجهیزات استفاده می‌شود که شرایط خوبی برای این نوع از محیط‌ها ایجاد می‌کند.

به جهتی در برخی موارد امکان جابه‌جایی این موانع ترافیکی وجود دارد که به دلیل سبک وزن بودن کار را راحت می‌کند به این صورت که هم می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد هم می‌توان بر روی زمین نصب کرد.

قیمت موانع ترافیکی

اگر قصد خرید این نوع از محصولات و تجهیزات ترافیکی را دارید ابتدا باید مدل مورد نظر خود را با دقت انتحاب کنید برای خرید این محصولات سایت‌ها و مراکز مختلفی وجود دارد همچنین سایت بازار ترافیک با قیمت مناسبی این محصولات را عرضه می‌کند که می‌توانید به راحتی آن‌ها را خرید کنید.

 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد