برای موفقیت در شرایط کاری و کسب و کارهای خود باید نکات ایمنی و استانداردهای مشخص شده در جامعه را رعایت کرد. محافظت از اندام‌های بدن در هر محیط و شرایطی لازم و ضروری است و در همین راستا تجهیزات و محصولات متنوعی طراحی و تولید شده است که همه‌ی دسته بندی‌ها را شامل می‌شود. 
حال یک نکته در خرید تجهیزات ایمنی تهیه مدل‌های با کیفیت می‌باشد که هر چه این تجهیزات از متریال و مواد مقاومی تولید شده باشند محافظت بیشتری برای افراد ایجاد می‌کنند. 
چشم یک قسمت حساس از بدن است که با ضربه‌ها و یا برخورد ریزی ممکن است آسیب ببیند و شرایط جبران ناپذیری را ایجاد کند. بهترین مدل های عینک ایمنی شرایط استاندارد و امنی را برای افراد به هنگام انجام فعالیت‌های مختلف ایجاد می‌کنند پس بهتر است به هنگام خرید دقت بیشتری شود. 

اهمیت استفاده از بهترین مدل های عینک ایمنی 

برای بررسی این بخش دو نکته را باید در نظر بگیریم یک بخش آن مربوط به اهمیت استفاده از عینک ایمنی است و نکته بعدی بررسی اهمیت استفاده از بهترین مدل عینک که با مطاله ادامه مطالب درک بهتری از آن خواهید داشت. 
اگر در محیطی کار می‌کنید که در اطراف آن اشیا و ابزارهای سنگین و نوک تیز وجود دارد و یا دود و آلودگی‌های بسیاری دارد لازم است برای محافظت از چشم خود از عینک‌های ایمنی مخصوص و مشخص استفاده شود.  
نکته دوم در این بخش اهمیت استفاده از تجهیزات با کفیت است که به طبع تاثیر زیادی در روند ایجاد ایمنی افراد دارد. 
به عنوان مثال برای فعالیت‌های ساختمانی، کارخانه‌ها، کارگاه‌های صنعتی، فعالیت‌های بیمارستانی، آزمایشگاه‌ها و ... از عینک ایمنی استفاده می‌کنیم. 

انواع بهترین مدل های عینک ایمنی 

اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که هر فعالیتی نیاز به تجهیز مخصوص خود دارد و در همین راستا مدل های مختلفی تولید می‌شود که باید برای هر نوع فعالیتی از تجهیز مناسب خود استفاده کنیم. 
بررسی بهترین مدل های عینک ایمنی به ما در حفظ سلامتی کمک می‌کند که باعث می‌شود انتخاب و تصمیم درستی بگیریم. 
از انواع بهترین عینک ایمنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • عینک ایمنی جوشکاری
  • عینک آزمایشگاهی 
  • عینک ایمنی گاگل 
برای بررسی کلی انواع عینک ایمنی المان‌ها و نکات مختلفی وجود دارد که در تصمیم گیری ما تاثیر گذار است به این صورت که این المان‌ها شامل جنس و نوع طراحی عینک می‌باشد که معمولا طراحی آن‌ها به صورت دسته دار و بدون دسته است که بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم. 
بسیاری از عینک‌های ایمنی به صورت دسته دار هستند و نمونه‌های صنعتی آن که چشم به محافظت بیشتری نیاز دارد بدون دسته است به این صورت که با بند متصل می‌شود. 

عینک ایمنی جوشکاری 

یکی از بهترین مدل های عینک ایمنی و همچنین ضروری ترین آن‌ها عینک جوشکاری است که برای جلوگیری از خطرات احتمالی و سوختگی چشم و صورت استفاده از آن‌ها ضروری است. 
حال به جهت کاربری بهتر برای افراد نمونه‌های متنوعی از این عینک جوشکاری تولید شده که فرایند سخت کار را تا حدودی راحت تر می‌کند. 
از بهترین مدل های عینک ایمنی جوشکاری می‌توان به نمونه‌های گاگل دار که به صورت کامل چشم را پوشش می‌دهد و از ورود آلودگی‌ها، ضربه‌ها، اشیا نوک تیز و برنده و ... محافظت می‌کند. 
یک نمونه این عینک های جوشکاری به صورت اتوماتیک است که در هنگام مواجه با نور و جرقه جوشکاری به صورت خودکار حالت ایمن را فعال می‌کند و به نوعی به صورت کلاه ایمنی بر روی سر قرار می‌گیرد. 
کلاه ماسک جوشکاری را می‌توان نمونه راحتی برای افراد دانست به این صورت که مانند شیلد محافظ بر صورت است و قسمتی از آن بر روی سر قرار می‌گیرد و لازم نیست در هر بار استفاده با دست آن را کنترل کرد.

عینک آزمایشگاهی 

محیط بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها شرایط آلوده‌ای دارد که ممکن است باعث عفونت چشمی و یا برخورد با محلول های مختلف شود. همچنین در برخی موارد برای دید متمرکز تر در جراحی‌ها و انجام امور آزمایشگاهی استفاده از عینک ایمنی ضروری است. 
از بهترین مدل های عینک ایمنی برای این نوع محیط‌ها مدل های دسته دار است که به راحتی بر روی چشم قرار می‌گیرد و محافظت خوبی ایجاد می‌کند. 
بهترین مدل های عینک ایمنی

عینک ایمنی گاگل 

اگر در مکان‌هایی هستید که شدت آلودگی و خطرات احتمالی بر چشم بالا است بهتر است از بهترین مدل های عینک ایمنی مانند عینک گاگل استفاده کنید که دسته دار نیستند و اتصال آن به صورت بندی است که کاربری راحتی ایجاد می‌کند. 

جنس بهترین مدل های عینک ایمنی 

مواد و متریال به کار رفته در تجهیزات ایمنی مختلف اهمیت بالایی دارد به این معنی که هر چه عینک‌ها کیفیت بالایی داشته باشند می‌توان طولانی مدت از آن استفاده کرد. برای مصارف مختلف از جنس‌های متنوع نیز استفاده شده که می‌توان به موار زیر اشاره کرد:
  • آکریلیک 
  • پلی اورتان 
  • اپتیکال 
علاوه بر بدنه‌ی عینک‌ها جنس طلق‌های عینک ایمنی نیز مهم است که معمولا به صورت طلق‌های پلاستیکی است. 
آکریلیک: یک نمونه مناسب برای برای جنس عینک ایمنی این نوع متریال است که مقاومت خوبی در برابر مواد و محلول های شیمیایی دارد. از لحاظ قیمتی این نوع جنس آکریلیک ارزان تر است و برای شرایط حساس تر بهتر از نمونه های باکیفیت تر استفاده شود. 
پلی اورتان: استفاده از این نوع جنس بسیار کاربردی است به این صورت که مقاومت بالایی در برابر ضربه‌ها دارد و همچنین وزن سبکی دارد که برای استفاده در عینک‌های تخصصی در شرایط مختلف بسیار مناسب است.
اپتیکال: وزن این نوع از عینک‌های ایمنی به نسبت دیگر متریال سنگین تر می‌باشد و در کل کارایی خوبی در برابر خراش های سطحی دارد. 
از بهترین مدل های عینک ایمنی نمونه‌های پلی اورتانی است که هم ساختار محکمی دارد و هم وزن سبک که شرایط مناسبی را به هنگام استفاده ایجاد می‌کند. 

جمع بندی 

اگر به دنبال خرید عینک ایمنی هستید باید ویژگی‌های هر یک از این مدل‌ها را بررسی کنید و مطابق با شرایط محیطی و کار خود دست به انتخاب بزنید. 
حفاظت از اندام های مختلف بدن با انتخاب درست تجهیزات ایمنی صورت می‌گیرد و در این راستا سایت بازار ترافیک محصول های با کیفیتی را با مناسب ترین قیمت ها فراهم کرده که به راحتی می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد