انجام امور مختلف در هر محیط و مکانی بر اساس شرایط و نکات موردنظر خود انجام می‌شود که بهتر است با توجه به آن عمل کرد. از مهم ترین این نکات رعایت قوانین و الزامات ایمنی است که برای حفظ سلامتی و عمل به قوانین باید رعایت شوند. ابزارها و محصولات مختلف و متنوعی برای این کار وجود دارد که هر مکان و شرایطی ملزم به استفاده از آن‌ها می‌باشد. یک بخش این تجهیزات مربوط به محصولات محافظت فردی است و بخش دیگر آن به تجهیز محیط اطراف و ایجاد ایمنی در آن شرایط می‌باشد. 
از انواع مختلف این نوع تجهیزات ایمنی می‌توان به لباس کار اشاره کرد که نقش مهم و با اهمیتی در انجام کار و امور مختلف دارد. به همین منظور خرید عمده لباس کار می‌تواند اقدام خوبی برای کارفرمایان و محیط‌های مختلف کاری باشد. 

خرید لباس کار 

پوشش مناسب برای انجام هر کاری و در هر موقعیتی یکی از دغدغه‌های افراد تا با الان می‌باشد که برای استفاده درست از این نوع تجهیزات بررسی‌های کاربردی و مشخصی انجام شده که هر کدام شرایط کاربردی را ایجاد می‌کنند. 
الزام خرید عمده لباس کار به این منظور می‌باشد که ایجاد شرایط ایمنی و استاندارد از مهم ترین اقدامات به جهت ایجاد کسب و کار و راه اندازی بخش‌های مختلف تولیدی می‎باشد که به همین منظور بهتر است در خرید نمونه مناسب آن‌ها دقت کرد و در جهت تامین شرایط ایمن بررسی‌های بیشتری نمود. 

انواع لباس کار 

بر اساس استانداردهای ایمنی و کار متناسب با هر نوع محیط کاری مدل مناسب و مخصوصی از تجهیزات و ابزارهای ایمنی طراحی و تولید شده است که برای خرید عمده لباس کار باید با انواع و ویژگی‌های هر یک آشنا باشید. 
یک نکته مهم در رابطه با این لباس‌های کار اینکه در حالت کلی در دو دسته بندی از لحاظ طرح کلی و استایل قرار می‌گیرند که می‌توان به نوع یکسره و دو تکه اشاره کرد که بر اساس نوع راحتی و شرایط مورد نظر از آن‌ها استفاده می‌کنیم. برای بررسی انواع استاندارد و کاربردی می‌توان به نمونه‌های زیر اشاره کرد:
  • لباس کار آتش نشانی 
  • لباس کار روپوش سفید 
  • لباس کار مهندسی
  • لباس کار اداری 
  • لباس کار شبرنگی
  • لباس کار ضد اسیدی 
یک نکته مهم در رابط با خرید عمده لباس کار اینکه در محیط‌های کاری شلوغ علاوه بر ایجاد شرایط ایمن استفاده مدل مناسب آن به یکپارچه شدن شرایط نیز کمک می‌کند. همچنین طراحی برخی با برخی دیگر متفاوت است و به جهت تشخیص سمت شغلی هر فرد می‌باشد. 

لباس کار آتش نشانی

این نوع فعالیت‌ها نیاز به ابزار و تجهیزات ایمنی مخصوص به خود دارند تا با توجه به شرایط حفاظت خوبی را فراهم کند. مهم ترین ویژگی این نوع لباس کار آتش نشانی کاربری مناسب در برابر حرارت و گرما می‌باشد که معمولا جنس آن‌ها به صورت نومکس و کولار می‌باشد. 
در کل کاربری آن‌ها به صورتی است که در مواجه با جرقه، سطوح داغ، مواجه با آتش تا حدودی مناسب عمل می‌کند. علاوه بر این محیط‌ها فعالیت جوشکاری و کار با مواد مذاب به لباس کار مقاوم در برابر حرارت نیاز دارد. 
همچنین انجام این فعالیت‌ها نیاز به استفاده از دستکش آتش نشانی و دیگر تجهیزات دارد. 

لباس کار روپوش سفید 

همانطور که می‌دانید پزشک‌ها، افراد داخل آزمایشگاه‌های مختلف و افراد خدمات پزشکی از لباس کار روپوش سفید استفاده می‌کنند که با
توجه به نوع محیطی که از آن استفاده می‌شود باید تمیز باشد و آلودگی‌های محیطی را از خود پاک کند. 

لباس کار مهندسی 

معمولا خرید عمده لباس کار مهندسی اقدام مناسبی است و شرایط خوبی برای استفاده فراهم می‌کند. در حالت کلی استایل این نوع لباس کار به صورت دو تکه شامل کاپشن و شلوار می‌باشد که طراحی و دوخت آن‌ها به صورت استاندارد است و جیب‌های متعددی بر روی آن‌ها تعبیه شده که کاربری راحتی را برای افراد ایجاد می‌کند. 
این نوع لباس مهندسی شامل مدل‌های مختلفی می‌باشد که برای خرید عمده لباس کار باید با انواع آن آشنا باشید. 

لباس کار اداری

محیط‌های کاری اداری در حالت کلی لباس خاصی ندارد که البته بهتر است متناسب با نوع شرایط و رعایت نکات محیطی آن‌ها را تهیه کرد. 

لباس کار شبرنگی 

احتمالا تا به حال چشمتان به افرادی که لباس شبرنگی پوشیده‌اند خورده است به این منظور که بیشتر به صورت جلیقه‌های شبرنگی هستند و برای دید مناسب در نقاط تاریک و شب استفاده می‌شوند. افراد در پارکینگ‌ها، فعالیت‌های جاده‌ای، راهدارها، باندهای فرودگاه و ... از این نوع لباس کار استفاده می‌کنند. انعکاس نور این نوع لباس‌ها باید به صورت استاندارد و با ایجاد شرایط مناسبی باشد. 

لباس کار ضد اسیدی 

در برخی شرایط کاری مواد و محلول‌های شیمیایی مختلفی وجود دارد که باید از لباس کار مخصوصی استفاده شود. به این صورت که باید به صورت نسوز باشد همچنین بهتر است از دستکش‌ها و دیگر تجهیزت ایمنی نیز استفاده شود. 

جنس انواع لباس کار 

برای خرید عمده لباس کار باید جنس آن‌ها را نیز شناخت و بر اساس ساختار کلی که دارند اقدام به خرید کرد. در کل با توجه به اهمیتی که استفاده از این نوع لباس کارها دارد از جنس پارچه مناسب و مقاومی استفاده می‌کنند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • پارچه فلامنت 
  • پارچه کتان
  • پارچه وسکوز 
ساختار کلی این پارچه ها از مواد پلی استری است که با مخلوط پنبه و الیاف طبیعی تولید می‌شوند و در درصد استفاده از آن‎ها تفاوت وجود دارد. به این صورت که پارچه فلامنت 100 درصد از مواد پلی استری است، پارچه کتان کلا به صورت پنبه می‌باشد و ویسکوز ترکیبی از پنبه و پلی استر است. 

شست وشوی لباس کار 

یک نکته مهم به هنگام خرید عمده لباس کار و استفاده از آن نگهداری مناسب و کاربردی می‌باشد که پس از چند بار استفاده و یا آلوده شدن به مواد مختلف باید به صورت اصولی تمیز و شست و شو شوند. 
برای جلوگیری از آسیب به بافت‌های این نوع لباس‌ها بهتر است با آب ولرم و مواد شوینده معمولی شسته شوند. معمولا دوخت کلی آن‌ها به صورت دو سوزنه می‌باشد که به راحتی شکافته و پاره نمی‌شوند. 

جمع بندی 

با مطالب گفته شده امیدواریم تصمیم درستی برای خرید عمده لباس کار داشته باشید و شرایط استانداردی برای خود و افراد دیگرفراهم کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد