محیط  اطراف ما در هر جا و مکانی که هستیم با تجهیزات و ابزارهای مختلفی تهیه شده که هر محل و مکانی منحصرا به وسایل و ابزارهای خود نیاز دارد. طبیعتا تامین امکانات رفاهی و ایجاد محیطی استاندارد نیازمند بررسی‌های دقیق و حساب شده‌ای است که بهتر است از قبل انجام شود. 
استفاده از امکانات مناسب و کاربردی به بهتر شدن شرایط محیطی و افراد کمک می‌کند که در حالت کلی شامل دسته بندی‌های مختلفی می‌شود. محیط شهری یکی از مهم ترین مکان‌ها به جهت تامین تجهیزات کاربردی می‌باشد که در ادامه به بررسی یکی از انواع آن‌ها می‌پردازیم. 
اگر در سطح شهر و یا محیط‌های بسته عمومی توجه کرده باشید با آینه محدب برخورد کردید و می‌دانید که برای ایجاد دید مناسب استفاده می‌شوند که بهتر است اطلاعات کاملی از آن‌ها داشته باشیم. 

استفاده از آینه محدب ترافیکی چه اهمیتی دارد؟

این نوع آینه‌ها در دسته بندی تجهیزات ترافیکی و پارکینگی قرار می‌گیرند به این صورت که با توجه به قوانین و استانداردهای مختلف شهری و محیطی وجود آن‌ها در بسیاری از معابر و مکان‌ها ضروری و لازم است. 
به عنوان مثال دید افراد در جاده‌های پیچ دار، اتوبان‌های مختلف، پارکینگ‌های عمومی و... بسیار مناسب و باز نیست به همین جهت از این نوع آینه محدب ترافیکی استفاده می‌کنند. 
تردد در شهر و مکان‌های عمومی با تصادفات و برخوردهای مختلف همراه است که در جهت جلوگیری یا کاهش این دست از حوادث از انواع مختلف تجهیزات ترافیکی و پارکینگی مانند آینه محدب ترافیکی استفاده می‌کنند که در جهت ایجاد شرایط ایمن و استاندارد کمک کننده است.

بررسی تجهیزات ترافیکی و پارکینگی 

حال که بحث از تجهیزات ترافیکی شده بهتر است به بررسی انواع این تجهیزات و شرح ویژگی‌ها و انواع آن‌ها بکنیم تا درک بهتری از خرید محصول مناسب داشته باشیم. وجود هر یک از این تجهیزات به جهت ایجاد نظم، ایمنی و همچنین کنترل تردد ماشین‌ها و افراد پیاده می‌باشد که بهتر است در جهت تامین امکانات رفاهی و ایمنی افراد از محصولات و تجهیزات حساب شده‌ای استفاده شود. 
بررسی کلی این تجهیزات می‌تواند شامل موارد زیر شود:
  • چراغ‌های راهنمایی رانندگی 
  • سرعت گیرها
  • موانع ترافیکی 
  • آینه محدب ترافیکی 
  • تابلوهای ترافیکی 
هر کدام از این محصولات برای شرایط و مکان‌های مشخصی استفاده می‌شوند که بررسی آن به ما در جهت ایجاد شرایط مناسب کمک می‌کند. 

کاربرد آینه محدب ترافیکی 

استفاده از آینه در هر شرایطی به منظور دید استاندارد و مناسب می‌باشد به این صورت که در ماشین‌ها و انواع وسیله نقلیه تعداد مختلفی از این آینه‌ها تعبیه شده است. حتی با قرارگیری این تعداد از آینه‌ها نیز بسیاری از حوادث و و تصادفات رانندگی بر اثر عدم دید مناسب و گاها بی توجهی افراد می‌باشد. 
آینه محدب ترافیکی با توجه به برآمدگی که دارد دید وسیع تری را به ما نمایش می‌دهد که همین باعث شده در نقاط مختلفی از آن‌ها استفاده کنیم. به این صورت که به اصطلاح برای نمایش نقاط کور بسیار کاربری مناسبی دارد.

انواع آینه محدب ترافیکی به چه صورت است؟

برای دسته بندی مختلف این آینه محدب ترافیکی می‌توان به نوع و نحوه قرارگیری آن اشاره کرد که در حالت کلی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • آینه محدب ترافیکی ضد زنگ
  • آینه محدب داخلی
  • آینه محدب محیط باز 

نمونه‌های ضد زنگ این نوع تجهیزات ترافیکی بسیار کابردی است و معمولا به صورت استیل می‌باشد که شرایط مناسبی را ایجاد می‌کند. 
آینه محدب داخلی نیز بیشتر مربوط به آینه‌هایی است که در محیط‌های بسته استفاده می‌شوند و به صورت مخصوصی طراحی شده‌اند. 
بیشتر استفاده از این آینه‌های محدب ترافیکی در محیط‌های باز می‌باشد که بر این اساس طراحی و تولید آن‌ها به گونه‌ای است که در برابر شرایط مختلف آب وهوایی و ضربه‌های مختلف مقاومت خوبی دارند. 

آینه محدب ترافیکی به چه صورت نصب می‌شود؟

نحوه نصب و قرارگیری این نوع تجهیزات اهمیت بالایی دارد به همین منظور در کل به صورت دیواری و ایستاده نصب می‌شوند. 
در محیط‌هایی که امکان نصب آن‌ها بر روی دیوار وجود دارد از نمونه‌های دیواری و در شرایط دیگر بر روی پایه‌های محکمی قرار می‌گیرند که به استانداردسازی محیطی کمک بزرگی می‌کند. 

مزایای استفاده از آینه محدب ترافیکی 

  • ایجاد دید مناسب و وسیع در شرایط مختلف
  • نصب و قرارگیری راحت 
  • جلوگیری از حوادث احتمالی 
  • کنترل ترافیک و ایجاد نظم در شرایط مختلف
هدف از به کارگیری این تجهیزات ترافیکی و پارکینگی برقراری نظم و کنترل تردد مناسب است که باید در تهیه و خرید آن‌ها دقت کافی کرد. نصب و برقراری آینه‌های محدب ترافیکی کار تقریبا راحتی است و با تعیین محل مورد نظر زمان کمی می‌توان آن را قرار داد. 
به طبع ایجاد دید مناسب به تصادفات و حوادث کمتر منجر می‌شود همچنین خللی در تردد و رفت‌و‌آمد افراد پیش نمی‌آید که از این جهت اهمیت بالایی دارد. 
اگر با دقت به این تجهیزات توجه کنیم در می‌یابیم که به کارگیری انواع مختلف آن‌ها از ریز ترین تا درشت ترین در کنترل تردد و برقراری نظم تاثیرگذار است که این نکته اهمیت استفاده از تجهیزات ترافیکی با کیفیت را دوچندان می‌کند. 

جنس آینه‌های محدب ترافیکی از چیست؟

متریال و مواد به کار رفته در این نوع آینه‌ها از نمونه‌های سبک وزن و مقاوم می‌باشد که می‌توان به مواد پلی کربنات و اکریلیک اشاره کرد. استفاده از متریال پلی کربناتی آینه نشکن را ایجاد می‌کند و همچنین جنس اکریلیک از لحاظ بازتابی بهتر عمل می‌کند. 
یک نکته برای استفاده در محیط‌های باز استفاده از نمونه‌های ضد زنگ آن است که فرایند مناسبی را ایجاد می‌کند. همچنین بسیاری از آن‌ها به صورت ضد یخ می‌باشند که در شرایط هوای سرد بسیار کاربردی عمل می‌کند. 
از لحاظ اندازه نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند که به طور معمول یک اندازه استانداردی دارند و در صورت نیاز در سایزهای مختلف می‌توان آن‌ها را تولید کرد. 

جمع بندی 

ایجاد شرایط امن و استاندارد از اصول مشخص در هر زمینه و شرایطی است که باید به صورت کامل آن‌ها را بررسی کرد. خرید تجهیزات ترافیکی مربوط به تجهیزات مختلفی می‌شود که بررسی هر کدام از آن‌ها کمک بزرگی به ما می‌کند. برای خرید آینه محدب ترافیکی می‌توانید به راحتی از سایت بازار ترافیک اقدام کنید.  

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد