پوشش مناسب یکی از اصول و استانداردهای لازم برای انجام هر فعالیتی می‌باشد به همین منظور باید در انتخاب و خرید نمونه‌های با کیفیت آن دقت کافی کرد. در کل استفاده از تجهیز ایمنی یک قانون کلی برای کار در محیط‌های کاری می‌باشد که نیاز است متناسب با هر نوع فعالیتی که داریم از محصولات مرتبط با آن استفاده کنیم. 
یک نکته مهم اینکه خرید و تهیه جنس‌های باکیفیت این تجهیزات ایمنی در جلوگیری از ایجاد حوادث مختلف و سلامتی افراد تاثیرگذار است. یک نمونه استاندارد و لازم برای کار در محیط‌های کاری خرید لباس کار با کیفیت می‌باشد و باید شرایط محیطی مختلف را در نظر گرفت تا ایمنی مناسبی را ایجاد کرد. 

اهمیت استفاده از لباس کار با کیفیت

در طول روز به هر محیط و مکانی که می‌رویم لباس مربوط به آن محیط را می‌پوشیم و برای خرید و تهیه آن وقت و دقت بالایی به خرج می‌دهیم. پس به همین میزان لازم است برای محیط کار که هر لحظه امکان وقوع حادثه و شرایط غیرقابل پیش بینی می‌باشد از لباس مناسب و استاندارد استفاده کنیم. 
تجهیزات و ابزارهای مختلفی در اطراف ما هستند که بهتر است برای حفظ سلامتی خود در مقابل این شرایط و ابزارها ایمنی لازم را ایجاد کنیم. خرید لباس کار با کیفیت این امکان را به ما می‌دهد که ایمنی بیشتری به هنگام کار و فعالیت فراهم شود. 
امروزه با توجه به مشاغل متنوع و مختلفی که وجود دارد تجهیز ایمنی مخصوص و مشخصی نیز برای آن طراحی و تولید شده که باعث راحتی افراد در شرایط مختلف می‌شود. 

لباس کار با کیفیت شامل چه ویژگی‌هایی می‌شود؟

کیفیت بالا و کاربری بهتر تجهیزات ایمنی به موارد مختلفی بستگی دارد که اگر ویژگی‌های مثبت را داشته باشد می‌توان به آن تجهیز اعتماد بیشتری کرد. 
برای خرید لباس کار با کیفیت بهتر است ابتدا محیط کاری خود را ارزیابی کنیم و طبق نیاز و خواسته‌ای که داریم آن را انتخاب کنیم. از ویژگی‌های لباس کار با کیفیت می‌توان به موارد زیر اشاره کنیم:
  • نوع جنس و پارچه 
  • طراحی استاندارد 
  • نوع دوخت محکم 
  • حالت ظاهری زیبا 
  • کاربری نرم و راحت 
هر کدام از مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم یک بخش از لباس کار با کیفیت را تشکیل می‌دهند و لازم است به آن‌ها توجه کنیم. 
علاوه بر خرید لباس کار با کیفیت هر نوع تجهیزی که برای حفظ سلامتی استفاده می‌کنیم نیز باید ویژگی‌های استاندارد خود را داشته باشد به این صورت که تهیه دیگر تجهیزات چون کفش ایمنی، کلاه، کمربند و ... نیز باید بر اساس استانداردهای کاری باشد. 
خرید لباس کار با کیفیت

نوع و جنس پارچه لباس کار

یک اصل و استاندارد برای تولید و طراحی لباس کار با کیفیت استفاده از جنس پارچه مقاوم است که اهمیت بالایی دارد. معمولا جنس به کار رفته در لباس‌های کار به صورت پنبه‌ای، پلی استر و نایلون می‌باشد که هر کدام ویژگی و استانداردهای خود را دارند. به هنگام خرید لباس کار با کیفیت بهتر است شرایط مشخصی رعایت شوند. 
جنس پنبه: پر استفاده ترین جنس در تولید لباس کار با کیفیت جنس پنبه است که حالت نرمی دارد و همچنین از لحاظ مقاومت نیز شرایط خوبی را فراهم می‌کند. 
پلی استر: این نوع پارچه از لحاظ قیمتی نسبت به دیگر جنس‌ها ارزان تر است و البته وزن سبکی دارد که در انجام بسیاری از فعالیت‌ها کمک بزرگی است.
نایلون: کار در محیط‌های باز نیاز به جنس مخصوص و مشخص خود دارد به این صورت که لباس کار نایلونی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف کاربری خوبی دارد و از لحاظ وزنی نیز سبک است. 
طراحی استاندارد 
شکل ظاهری و طراحی ساختار کلی این لباس کارها باید متناسب با قوانین و استانداردهای مشخص شده باشد تا همه‌ی آن‌ها حالت یکدست و یکسانی داشته باشند. از انواع خرید لباس کار با کیفیت می‌توان به دو مورد لباس کار یکسره و لباس کار دو تکه اشاره کرد که هر محیطی با توجه به شرایط خود دست به انتخاب می‌زند. 

نوع دوخت لباس کار

یک لباس کار با کیفیت باید دوخت حرفه‌ای داشته باشد به این منظور که با هر بار استفاده حالت استاندارد خود را از دست ندهد. معمولا دوخت لباس کارها به صورت دوسوزنه است و به سختی درز پیدا می‌کند یا پاره می‌شود. 

حالت ظاهری زیبا لباس کار

هر چه ظاهر و طراحی لباس‌ها به صورت استاندارد باشد حالت خوبی به هنگام کار فراهم می‌کند. از ویژگی‌های ظاهری لباس کارهای با کیفیت می‌توان به جیب‌های متعدد، رنگ بندی زیبا، طراحی ارگونومیک و ... اشاره کرد.

کاربری نرم و راحت لباس کار

به هنگام انجام فعالیت‌های مختلف باید فرد احساس راحتی داشته باشد که به همین دلیل حالت کلی آن باید حس خوبی برای افراد ایجاد کند. در این بخش نوع جنس پارچه اهمیت بالایی دارد که باید به هنگام خرید لباس کار با کیفیت دقت کافی انجام داد. 
خرید لباس کار با کیفیت

انواع لباس کار با کیفیت 

همانطور که بیان کردیم متناسب با هر فعالیت و شرایطی تجهیز و لباس کار مخصوصی تولید و تهیه شده است که ایمنی خوبی فراهم می‌کند. از انواع این لباس کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • لباس کار مهندسی 
  • لباس کار جوشکاری 
  • لباس ایمنی آتش نشانی
  • لباس کار روپوش سفید 
  • جلیقه ایمنی 
هر کدام از این لباس کارها ایمنی لازم را برای افراد ایجاد می‌کنند و به همین منظور لازم است در تهیه و خرید مدل مناسب آن‌ها دقت کافی کرد. 
خرید لباس کار با کیفیت برای فعالیت مهندسی اهمیت ویژه‌ای دارد و معمولا به صورت کاپشن و شلوار است. 
همچنین لباس کار جوشکاری و آتش نشانی باید در برابر حرارت و گرما کارایی خوبی داشته باشد. جلیقه‌های ایمنی نیز حالت شبرنگی دارند که برای مناطق با نور کم و شب‌ها استفاده می‌شود. 

جمع بندی 

تجهیز کردن افراد و محیط به وسایل و ابزارهای مختلف شرایط کاری راحتی را فراهم می‌کند که برای هر یک از بخش‌های بدن و حتی محیط کار لازم است از نمونه‌های با کیفیت تجهیزات ایمنی استفاده شود. 
برای خرید لباس کار با کیفیت می‌توانید از مراکز و سایت‌های معتبری اقدام کنید تا شرایط راحتی برایتان فراهم شود. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد