برای ایجاد ایمنی و رعایت استانداردهای کاری باید ابتدا ابزار و و سایل ایمنی مورد نیاز را با دقت کامل تهیه کرد تا این امر تحقق یابد. شرایط کاری به صورت‌های مختلفی است که امکان وقوع حوادث و اتفاق‌های غیر مترقبه و خطرناک در آن وجود دارد که به همین منظور لازم است از تجهیزات مشخصی برای آن استفاده کرد. به عنوان مثال دستکش کار نمونه لازم و ضروری برای کار در شرایط مختلف کاری می‌باشد که نمونه‌های مختلف و با قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند که با توجه به نیاز و نوع کاربری آن‌ها را تهیه می‌کنیم. 
همانطور که گفتیم نمونه‌های مختلفی از آن‌ها وجود دارد که برای خرید دستکش کار ارزان باید به ویژگی‌ها و کارکرد آن‌ها توجه کرد تا نمونه‌ی مناسبی برای کار در شرایط مختلف را انتخاب کنیم. 

خرید دستکش کار 

به صورت کلی دستکش کار تجهیزی مناسب و با طراحی کاربردی می‌باشد که محافظ مناسبی برای دست‌ها در برابر شرایط مختلف کاری و ایمنی می‌باشد. به صورتیکه این نوع تجهیز ایمنی از دست‌ها در برابر ضربه‌های احتمالی، بریدگی‌ها، حرارت، اشیا نوک تیز و ... محافظت می‌کند و پوشش مناسبی در شرایط مختلف ایجاد می‌کند. 
برای خرید دستکش کار ارزان باید نوع محیط کاری و شرایط استفاده از آن بررسی کرد تا بر اساس آن از مدل‌های مختلفی که تولید شده اند استفاده شود. 

انواع دستکش کار ارزان 

برای خرید مناسب و با کیفیت لازم است با انواع این دستکش‌ها آشنا باشیم و المان‌های مختلف آن را بررسی کنیم تا به هنگام کار و استفاده احساس خوبی داشته باشیم. هر نوع فعالیتی دستکش مخصوص خود را دارد که انتخاب درست آن‌ها برای ما کمک بزرگی می‌باشد. 

دستکش کار جوشکاری 

جرقه‌ها و اتصالات در هنگام جوشکاری باعث ایجاد خطرات و سوختگی ها در دست می‌شود که به کارگیری دستکش کار جوشکاری ایمنی و محافظت خوبی برای ما ایجاد می‌کند. همچنین از چشم‌ها باید در برابر جرقه‌ها محافظت کرد که نمونه‌های مختلف ماسک جوشکاری وجود دارد که استفاده از آن‌ها بسیار به درست انجام شدن کارها کمک می‎کند. 

دستکش کار چرمی 

پارچه چرمی یک نمونه مناسب برای تولید دستکش‌ کار می‌باشد به این منظور که مقاومت خوبی در برابر انواع ضربه‌ها، حرارت و اشیا تیز دارد همچنین به هنگام کار و استفاده کاربری نرم و راحتی برای افراد ایجاد می‌کند. از این نوع دستکش کار ارزان می‌توان برای فعالیت‌های مختلف ساختمانی، جوشکاری، نجاری، تراشکاری، آهنگری، ریخته گری، باغبانی، کشاورزی و ... استفاده کرد. 

دستکش کار ضد اسید 

برای تولید این نوع دستکش کار ارزان از متریال و مواد نیتریلی، لاستیک، لاتکس و ... می‌باشد که محافظت خوبی در برابر اسیدها، باز، مواد شیمیایی مختلف و محلول‌ها دارد. نمونه ای از این دستکش‌ها به صورت یکبار مصرف می‌باشد که برای هر کاری می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. 

دستکش کار ضد برش

احتمال بریدگی و ضربه‌های احتمالی در محیط‌های مختلف کاری وجود دارد که برای جلوگیری از این شرایط و حوادث از نمونه‌های مختلف این دستکش کار ارزان می‌توان استفاده کرد. معمولا مواد و متریال این نوع دستکش ضد برش به صورت چند لایه می‌باشد که در برابر اشیا برنده مختلف کارایی مناسبی دارد. 

دستکش کار آتش نشانی 

این نوع دستکش بر اساس نوع فعالیتی که دارد به صورت مقاوم و محکم تولید شده است. اصول ساخت این نوع دستکش آتش نشانی مقاومت در برابر حرارت و گرمای زیاد است که با انتخاب نمونه درست آن محافظت خوبی برای دست‌ها ایجاد می‌شود. 
با شناختن نمونه‌های مختلف این تجهیزات کار برای انتخاب آن‌ها نیز راحت می‌شود و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند برای هر کاری می‌توان استفاده مناسبی داشت. 

ویژگی‌های دستکش کار 

برای استفاده از دستکش کار ارزان لازم است ویژگی‌های مختلف انواع آن‎ها را بدانیم تا استفاده مناسب و کارآمدی داشته باشیم. ویژگی‌های دستکش کار ارزان شامل موارد زیر می‌شود:

  • استحکام و دوام بالا 
  • کاربری راحت و ساده 
  • طراحی ارگونومیک
  • مقاومت در برابر حرارت و گرما 

با توجه به نوع محیطی که از این دستکش‌های کار استفاده می‌کنیم ساخت و تولید آن‌ها باید از مواد و متریال محکم و مقاوم باشد که شرایط ایمنی را برای ما فراهم کند. همچنین با توجه به اینکه ممکن است ساعت‌ها این دستکش کار در دست ما باشد طراحی آن به گونه‌ای است که کاربر احساس راحتی داشته باشد. 
بر این اساس ساختار کلی دستکش‌ها به صورت فرم و حالت دست‌ها می‌باشد که حالت ارگونومیکی دارد و افراد به راحتی می‌توانند فعالیت‌ها و اقدامات خود را انجام دهند. 
یک ویژگی مهم و با اهمیت برای دستکش کار ارزان عملکرد مناسب در برابر حرارت و گرما است به گونه‌ای که دستکش‌های آتش نشانی از مهم ترین این نوع می‌باشد که کاربری مناسبی دارد. 

انتخاب دستکش کار ارزان 

مشاغل مختلف شامل ابزار و تجهیزات مخصوص خود هستند که لازم است برای انتخاب درست دستکش کار ارزان ابتدا نیاز خود را بررسی کنیم و سپس متناسب با آن نمونه‌های مختلف آن را تهیه کنیم.  
برای انتخاب مناسب بهتر از جنس‌های این دستکش‌ها را بشناسیم که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. 

دستکش کار با جنس لاتکس و نیتریل

این نوع دستکش کار ارزان معمولا به صورت یکبار مصرف هستند که در برابر بیماری‌های عفونی، مواد بیولوژیکی و ... کارایی مناسبی دارند. 

دستکش PVC و PVA

انواع این دستکش‌ها در برابر گازهای صنعتی کاربری خوبی دارند. 

دستکش کار ارزان کولار 

در برابر اشیا برنده و ساییدگی اسن نوع کاربری خوبی دارند و همچنین در برابر حرارت مقاوم خوبی هستند. 

دستکش کار چرم

از این نوع دستکش در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شود به صورتیکه در برابر شرایط مختلف کاربری خوبی دارد. 

دستکش کار ارزان لاستیکی 

از این نوع جنس برای دستکش‌های عایق برق استفاده می‌کنند که بسیار کارآمد هستند. 

جمع بندی 

تجهیزات ایمنی شامل محصولات و نمونه‌های مختلفی می‌باشد که لازم است برای رعایت نکات استاندارد محیطی با بررسی‌های دقیق و شناسایی انواع آن‌ها محصول درستی را انتخاب کنیم. تهیه لباس کار ارزان یک اقدام کاربردی است که سایت بازار ترافیک نمونه‌های مختلف آن را با بهترین کیفیت ها فراهم کرده و به راحتی می‌توان آن‌ها را خریداری کرد. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد