استفاه از تجهیزات ایمنی برای هر محیط و شرایطی اهمیت بالایی دارد به این منظور لازم است برای تهیه آن‌ها بررسی‌های کاربردی انجام شود تا به هنگام استفاده کاربری مناسبی برای افراد ایجاد شود. سایت بازار ترافیک با در نظر گرفتن شرایط و المان‌های مختلف دیگر اقدام به فراهم کردن تجهیزات ایمنی نظیر کفش‌های ایمنی کرده است که به راحتی می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید. 
وجود تجهیز ایمنی مناسب به انجام فرایندها به شکل درست و هدفمند کمک بسیاری می‌کند که بهتر انجام شدن کارها می‌کنند. به همین منظور می‌توانید برای خرید کفش ایمنی با انواع و ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشیم تا به هنگام خرید انتخاب مناسبی انجام شود. 

کفش ایمنی چیست؟

همانطور که می‌دانید پا قلب دوم ما انسان‌ها شناخته می‌شود و به همین جهت لازم است در انتخاب و استفاده از کفش ایمنی دقت بالایی به کار ببریم. این نوع از تجهیزات ایمنی به صورت مدل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و هر فرد متناسب با کار و فعالیت خود اقدام به خربد آن‌ها می‌کند. 
بسیاری از صدمه‌ها و آسیب‌های احتمالی در فرایندهای کاری مربوط به پا و رعایت نکردن اصول کاری و استاندارد است که با تهیه کفش ها و در کل تجهیزات مناسب صدمه‌ها را به درصد پایینی می‌رسانیم. 
با توجه به کارایی که این نوع از تجهیز ایمنی دارد جنس و متریال به کار رفته در آن‌ها به صورت کاربردی و حساب شده استفاده می‌شود می‌باشد که کار را به هنگام خرید راحت‌ تر می‌کند. 

انواع کفش ایمنی 

خرید کفش ایمنی ملزم به فهم و اطلاعت مناسب از نمونه‌ها و مدل‌های مختلف آن می‌باشد که به همین دلیل در ادامه انواع کفش‌های ایمنی را معرفی می‌کنیم. 

  • کفش ایمنی آتش نشانی
  • پوتین ایمن حفاری 
  • کفش‌های عایق برق
  • پوتین‌های نظامی 
  • چکمه‌های لاستیکی

هر نوع از این تجهیزات به ایجاد شرایط مناسب و ایمن در محیط و شرایط مختلف کمک می‌کند. در کل وظیفه‌ی کفش کار محافظت از پا در شرایط مختلف و ضربه‌های احتمالی می‌باشد. 

کفش ایمنی آتش نشانی

فعالیت آتش نشانی یک اقدام ضروی و حساس است که نیاز به تجهیزات مخصوص خود از جمله کفش، لباس و دستکش آتش نشانی را دارد از این رو باید در انتخاب و تهیه آن‌ها دقت کافی داشت. یکی از مشخصه‌های اصلی کفش ایمنی آتش نشانی مقاومت در برابر گرما و حرارت است که بسیار کاربردی عمل می‌کند. 
این نوع از کفش‌ها معمولا به صورت ساق بلند می‌باشند که پوشش مناسب و کاملی برای افراد فراهم می‌کنند. 

پوتین ایمنی حفاری

کار در شرایط مختلف چون معدن و حفاری‌ها که با آب سر و کار دارند نیاز به تجهیزات مناسبی دارد که می‌توان گفت پوتین ایمنی حفاری شرایط مناسبی برای کار فراهم می‌کند. 

کفش‌های عایق برق

برخی افراد در شرایط مختلفی کار می‌کنند که با برق و امواج الکتریسیته همراه است که در این شرایط رعایت نکات ایمنی بسیار ضروری است. مواد و متریال به کار رفته در جهت تولید کفش ایمنی عایق برق به صورت مواد نارسانا می‌باشد که جریان برق را به بدن فرد انتقال نمی‌دهد. 

پوتین نظامی 

پوتین‌ها بیشتر برای فصول سرد سال و به منظور حفظ پا در دمای سرد و یخبندان استفاده می‌شود. همچنین نوع دیگر این پوتین‌ها مخصوص فعالیت‌های نظامی می‌باشد که دارای طرح و مدل‌های مخصوص و کارآمد خود می‌باشند. 
خرید پوتین نظامی از الزامات کار در محیط‌های نظامی می‌باشد که باید بر اساس نیاز و شرایط از نمونه‌های مختلف آن استفاده کرد. این نوع کفش ایمنی ساختار محکم و مناسبی دارند که برای فعالیت‌های مورد نیاز کارآمد هستند. 

چکمه‌های لاستیکی 

برای محافظت از پا در برابر مایعات و آب استفاده از چکمه مناسب بسیار کارآمد است و شرایط راحت و ایمنی را برای ما ایجاد می‌کنند. از این نوع کفش ایمنی بیشتر برای فعالیت‌های کشاورزی، کار در معادن، حفاری‌ها، فعالیت‌های ساختمانی و ... استفاده می‌شود. 

ویژگی‌های کفش ایمنی 

برای خرید کفش ایمنی به منظور انجام هر فعالیت و کاری نیاز است که شرایط و ویژگی‌های مورد نظر آن‌ها را در نظر بگیریم. در کل کفش ایمنی بر اساس استاندارد ها و قوانین موردنظر طراحی می‌شوند که بهتر است با در نظر گرفتن این المان‌ها می‌توان به فعالیت‌های مختلف ادامه داد. 
از ویژگی‌های کفش ایمنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت در برابر ضربه‌
  • پاشنه و پنجه‌ی مستحکم 
  • طراحی استاندارد و راحت
  •  وزن مناسب و سبک 
  • آستر داخلی با کیفیت 
  • رویه و زیره مقاوم 

برای خرید کفش ایمنی توجه به ساختار و اسکلت اصلی آن بسیار مهم است به این صورت که اصل این کفش‌ها به منظور مقاومت در برابر ضربه‌های احتمالی و سقوط اشیا مختلف می‌باشد. معمولا پنجه‌های این کفش‌ها به صورت فولادی و کامپوزیت است که در برابر ابزارهای مختلف و سنگین کارایی خوبی دارد. 
به جهت کاربری راحت وآسان نیاز اقدامات خوبی به کار گرفته شده است همچنین طراحی کلی و ساختاری آن‌ها باید  به صورت استاندارد و بر اساس نکات ایمنی انجام شود. 
با توجه به استفاده طولانی مدت در طول روز طراحی این نوع کفش ایمنی بهتر است به صورت سبک باشد که کاربر احساس راحتی داشته باشد. در برخی از این کفش‌های کار منافذ مناسبی به جهت ایجاد جریان و گردش هوای مناسب دارند که از تعریق پا تا حدودی جلوگیری می‌کند.
انتخاب رویه و زیره مقاوم اهمیت بالایی دارد که معمولا رویه‌ی این کفش‌ها از جنس چرم می‌باشد و در برابر اشیا نوک تیز و شرایط مختلف کارایی خوبی دارند. زیره‌ی این کفش‌ها معمولا به صورت مواد پی یو است که در برابر لغزش و سایش کارایی مناسبی دارد. 

انتخاب کفش ایمنی 

با توجه به موارد گفته شده برای انتخاب کفش ایمنی مناسب باید شرایط مورد نظر و محیط کار را ارزیابی کرد و بر اساس آن از نمونه‌های مختلف آن استفاده کرد. خرید کفش ایمنی با کیفیت از مراکز و سایت‌های مختلفی امکان پذیر است که با این شرایط باید به هنگام خرید نکات کاربردی در نظر گرفته شود. برای خرید مطمئن و راحت این تجهیزات ایمنی می‌توانید از سایت بازار ترافیک اقدام کنید. 

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد